Moped

Boka via vår e-handel eller ring vår reception för hjälp.

Telefon: 08-7165504.

Första körlektionen?
Innan du börjar utbildningen hos oss så behöver du skriva in dig som elev på skolan. Boka din utbildning och skriv in dig genom vår e-handel, där kan du också se vilka tider vi har för kurserna. Efter det så får du ett lösenord som gör att du kommer in på elevcentralen där du kan studera.

Stegen till AM-körkort

Moped Klass 1 (Eu-Moped)

Det är en otrolig frihet att köra moped. Ett smidigt fordon som lätt tar sig fram i trafiken. Det finns dock risker och en utbildning är obligatorisk för att du ska förstå dessa risker samt lära dig att hantera mopeden på ett säkert sätt.  Under utbildningen ser vi till att alla elever har hjälm, byxa, jacka, ryggskydd, mc-handskar och varselväst vid all körning i skolan.

Anmälan måste göras av myndig person, och KÖRKORTSTILLSTÅND skall ordnas från transportstyrelsen innan övning i trafik får genomföras.

För att få övningsköra ska du:

• vara minst 14 år och 9 månader om du ska övningsköra med EU-moped (AM – moped klass I).
  • ha ett giltigt körkortstillstånd.
  • vara inskriven hos en utbildare och övningsköra där – privat övningskörning är inte tillåtet.

Resurs bank -Låna spara, betala med hjälp av Resurs

Att skaffa körkort är en viktig milstolpe för många. För de flesta är körkortet lika med frihet – att kunna ta sig dit man vill och behöver, när som helst. Vägen till körkortet kan vara olika lång och kostsam. Ibland behövs en strategi för hur körkortet ska finansieras, vissa väljer att spara, andra att låna till sitt körkort. Här nystar vi ut några olika vägval.

Resurs bank logo
Man som sitter i bil med öppen dörr