Om oss på N trafikskola i Finntorp

Vi utgår alltid från eleven och försöker så gott det går göra utbildningen så effektiv och rolig som möjligt. Lär mer om oss på N Trafikskola här nedanför.

Om oss

N Trafikskola i Finntorp (tidigare Finntorps Trafikskola) har funnits i Finntorps Centrum sedan 1991, det gör oss till Nackas äldsta trafikskola. Vi är ett gäng som brinner för att utbilda människor i att köra bil, moped, mc och släp.

Vi utgår alltid från eleven och försöker så gott det går att göra utbildningen så effektiv och rolig som möjligt. Vi tror på att om något är roligt så är det också enklare att ta till sig. Hos oss finns det en bemanning på skolan som ingen annan trafikskola i Nacka kan erbjuda, körlektioner kan man ta mellan 07:00-18:30 mån- tors, 07:00-15:00 på fredagar. Kontoret har öppet mellan 07:00-18:00 måndag till torsdag, 07:00-15:00 på fredagar, Välkommen!

Vi erbjuder körlektioner med både manuellt och automatväxlade bilar. Vi har Teorikurser, Böcker, Utrustning till bilen, Introduktionsutbildning, Riskutbildningar och Intensivkurser. Oavsett vad du är ute efter om det så är en enda lektion eller en komplett utbildning så hjälper vi dig med detta. Läs mer om oss här nedanför.

I våra utbildningar jobbar vi för att förbygga alkohol och drogandvändingen i trafiken.

Kontakta oss idag

Vit bil från sidan från Ntrafikskola bakgrund vitt flerfamiljshus

Robert

Utbildningsledare / Ägare

Språk: Svenska, Engelska

Utbildar: Manuell, Automat, Introduktionsutbildning, Riskutbildning 1, Moped, Mc, Släp

Robert är tillsammans med Therese ägare av N Trafikskola. Han är utbildningsledare och trafiklärare på trafikskolan. Förutom körlektioner håller han introduktionsutbildningen och riskutbildning del 1. Som person är han lugn, positiv och har lätt till skratt. Robert tror på modern pedagogik där utbildningen utgår från elevens förkunskaper och anpassas därefter.

Therese

Trafiklärare / Ägare

Språk: Svenska, Engelska, Spanska

Utbildar: Manuell, Automat

Therese är tillsammans med Robert delägare i trafikskolan. Hon har sedan slutet av 2015 jobbat som trafiklärare. Therese har ett stort engagemang, är empatisk och har lätt att sätta sig in i elevernas situation och anpassa utbildningen där efter. Hon förstår och pratar en del spanska om det skulle vara extra hjälpsamt för dig i din utbildning

Reception / Admin

Språk: Svenska, Engelska

Jonas sköter det mesta av trafikskolans administrativa arbete. Allt från bokningar av lektioner och kurser till betalningar och bokföring. Jonas gör det mesta för att din tid före och efter lektion eller kurs ska vara så trivsam som möjligt, så bli inte förvånad om han erbjuder dig något att dricka eller kanske en frukt i din väntan.

Micaela

Språk: Svenska

Utbildar: Manuell, Automat, Moped, Teori & Risk 1

Micaela är den lärare som varit hos oss längst. Under 2023 kommer hon att hålla delar av mopedutbildningen, hålla körlektioner för bil, riskutbildning del 1. Som lärare är hon lugn och pedagogisk och tror på att ge eleven utrymme att pröva sig fram. Hon älskar att se elever utvecklas och känner sig privilegierad att få vara med i den utveckling eleverna har när de tillsammans jobbar mot körkortet.

Husse

Språk: Svenska, Engelska, Arabiska

Utbildar: Manuell, Automat, MC, Riskutbildning 1 MC

Husse började hos oss sommaren 2016. Han är en lärare med stort lugn och tålamod. Han är väldigt uppskattad för sitt sätt att nå ut till eleverna och engagemang att hjälpa dem att ta sitt körkort. Husse har tidigare jobbat med MC-utbildningar och kommer under 2017 att hålla i dem hos oss på N Trafikskola.

Alexander

Utbildar:Manuell, Automat, Introduktionsutbildning

Alexander

Anders

Utbildar:Manuell, Automat, Moped

Anders är det senaste lärartillskottet på trafikskolan. Anders

Angelica

Reception / Admin

Språk: Svenska, Engelska

Angelica är tillsammans med Jonas de som hjälper dig med frågor, bokningar, betalning mm. Angelica har stenkoll på lärarnas scheman och hjälper dig med planeringen för utbildningen oavsett vilket körkort du ska ta. Hon öppnar skolan på morgonen så att både lärare och elev har nybryggt kaffe oavsett om lektion börjar 07:00 eller senare.